Anemo Engineering vindt ideale locatie in ’t Werkpand

06-11-2023
0 reacties

Vanuit Diksmuide internationale successen boeken. Onmogelijk? Bart Vandezande, oprichter van Anemo Engineering bewijst het tegendeel. In 2004 ontpopte hij zich vanuit zijn woonkamer tot hofleverancier van sluitingssystemen. Door het succes barste zijn onderneming letterlijk uit zijn voegen.

Anemo Engineering startte als distributeur van sluitingen en sluitingssystemen. De klant omschreef een probleem en Bart ging op zoek naar een fabrikant met de gepaste oplossing. Vandaag verdeelt hij hoofdzakelijk zijn eigen merk. “Eind 2019 gooiden we het over een andere boeg”, vertelt Bart. “En met succes, want 80 % van onze klanten maakt nu gebruik van ons eigen merk. We verspreiden onze naam via een 120-tal nichewebsites en door die aanpak zijn we ook actief in het buitenland. Mijn eerste klanten kwamen niet toevallig uit Slovenië en China.”

Opslagruimte
Al ooit gehoord van kwartslagsluitingen? Voor velen een onbekend begrip, voor sommige sectoren een onmisbare schakel. En daar speelt Bart slim op in. Naar eigen zeggen beschikt Anemo Engineering zelfs over de grootste stock ter wereld. Hoe geraak je zo’n voorraad kwijt? Bart: “In het begin lag de stock letterlijk onder mijn bed, tot onvrede van mijn wederhelft. Het bedrijf bleef groeien, dus ook de voorraad en het aantal medewerkers. Daarom moest ik op zoek naar een andere locatie. Uiteindelijk kwam ik uit bij ’t Werkpand Diksmuide: voldoende ruimte en een uitstekende ligging. Een supermarkt in de buurt en geen files om te trotseren.”

Pand zonder zorgen
De verhuis maakte meteen komaf met enkele praktische ongemakken. “We kunnen onze stock gemakkelijk kwijt en hebben meer ruimte om te werken en te vergaderen.”, zegt Bart. “Als je onderneemt, durven privé en werk al snel overlappen, maar niet als je kantoor zich buitenshuis bevindt. Bovendien is ’t Werkpand een moderne, goed uitgeruste werkruimte waar we niet moeten omkijken naar onderhoud of andere bekommernissen. Een andere opsteker: het is budgetvriendelijk. In deze regio een betaalbaar pand vinden, is niet vanzelfsprekend.”

Blijven leren en groeien
Bart zit er niet verlegen om zijn kennis door te geven. Online deelt hij inzichten over SEO en websites bouwen en via lezingen motiveert hij laatstejaarsstudenten om de sprong te wagen als ondernemer. Ook de community van Start&GO, het startersinitiatief van POM West-Vlaanderen, kan op hem rekenen. “Wie een locatie huurt in ’t Werkpand krijgt ook toegang tot het online communityplatform. Als er een vraag verschijnt op het forum, denk ik graag mee over een oplossing. Start&GO nodigt vaak unieke sprekers uit en ondertussen leer je nieuwe mensen kennen. Daar steek je altijd iets van op. Maar voor Anemo Engineering is ’t Werkpand de grootste troef. We willen blijven groeien en maken dan ook dankbaar gebruik van deze ruimte.”

Afbeeldingen

Verhalen

Reageren

Reacties

Velden met een * zijn verplicht.

Anti spam controle *

We gebruiken CAPTCHA als controlemiddel om spam tegen te houden. Vink de checkbox aan om door te gaan. Mogelijk wordt er gevraagd om bepaalde afbeeldingen te selecteren.
Een momentje...

0  reacties

Cookie-instellingen