Amplify: vacatures efficiënter invullen met recruitment marketing

24-01-2023
0 reacties

Benieuwd naar het leven achter de schermen van andere West-Vlaamse startende ondernemers? Hoe pakken zij het aan? Wat zijn hun uitdagingen? Laat je inspireren door deze verhalen.

De juiste medewerker vinden voor je onderneming? Dat is geen makkelijke zoektocht. Met Amplify helpt Simon Carton bedrijven slimmer rekruteren. Zelf werd de 27-jarige ondernemer uit Hooglede-Gits een pak wijzer van het juridische coachingtraject dat hij volgde bij Start&GO.

In de veel besproken ‘war for talent’ hebben bedrijven meer dan ooit aandacht voor de manier waarop ze vacatures in de markt zetten. Die inzichten deed Simon Carton op als marketing manager bij rekruteringskantoor vind!. “Met mijn achtergrond in marketing en communicatie leerde ik er veel bij over rekruteren”, vertelt Simon. “Toen ik bij bedrijven een groeiende vraag merkte naar meer online aanwezigheid, voelde ik het kriebelen. Een eigen verhaal schrijven, heeft me altijd aangesproken.”

2022 werd zo een jaar om nooit te vergeten voor Simon: verhuizen, trouwen en een zaak opstarten. “De prestart vond ik een bijzonder stressvolle periode. Om de juiste beslissing te nemen, sprak ik met veel mensen. Mijn vader is mijn belangrijkste klankbord: hij is niet alleen zelf zaakvoerder van Dumobil in Tielt, maar put ook uit zijn jarenlange bedrijfservaring bij Deloitte. Om mijn ondernemersidee af te toetsen, nam ik een korte video op. Een pitch van anderhalve minuut, die ik naar kenners uit mijn netwerk stuurde. Hun waardevolle feedback trok me uiteindelijk over de streep.”

Latent, maar efficiënt

In mei vorig jaar startte Simon met Amplify. “Ik help bedrijven hun vacatures efficiënter in te vullen door slimmer te rekruteren. Dat doe ik op basis van recruitment marketing campagnes die vooral focussen op latent werkzoekenden. Ze zijn niet actief op zoek naar een job, maar ook niet 100% gelukkig in hun huidige functie. Ik breng hen in contact met mijn klanten door technieken uit de klassieke marketing toe te passen en meetbaar te maken. De data over potentiële medewerkers die voortvloeien uit de online campagnes komen exclusief bij de klant terecht. Die aanpak maakt het verschil met andere rekruteringsbureaus.”

Pushen en optimaliseren

Wanneer we Simon spreken, maakt hij zich klaar voor een ontmoeting met een klant in Oostende. “Ik werk op drie manieren samen met bedrijven. Een eerste is de specifieke uitvoering van de campagnes van A tot Z: de vacature pushen op weldoordachte kanalen, deze constant monitoren en de rapportage. ‘In-house’ is een tweede formule, waarbij ik een bepaalde tijd meewerk in een bedrijf om bijvoorbeeld hun kanalen te optimaliseren. Als derde treed ik ook op als consultant: dan zit ik met de marketing- of HR-verantwoordelijke van een bedrijf samen om mee te denken of kritische vragen te stellen. KMO’s met zo’n tien tot vijftig medewerkers zijn mijn ideale klanten.”

Coaching via Start&GO

Op dit moment gebruikt Simon zijn woonst in Hooglede-Gits als kantoor. Maar hij kijkt ook uit naar alternatieven. Een geluk, want zo maakte hij kennis met het aanbod van Start&GO. “Na wat zoeken kwam ik uit bij de flexplekken van POM West-Vlaanderen. Voor 15 euro per dag kan je er werken in een coworkingspace. Ik deed er nog geen beroep op, maar ontdekte op die manier wel het systeem met de credits van Start&GO. Als starter kon ik zo laagdrempelig advies inwinnen.”

Simon volgde in 2022 een klankbordsessie in Roeselare. “Ik sprak er met drie ondernemers: iemand uit de sales en marketing, een financieel adviseur en een juridisch expert. In een uur tijd vuurde ik verschillende vragen af. Vooral het juridisch advies was voor mij een eyeopener. Doordat ik met data bezig ben, beschik ik best over sluitende documenten. In een daaropvolgend coachingtraject kon ik die zaken meteen concreet maken. Op het ideale moment kreeg ik zo cruciale hulp bij de opstart van Amplify.”

Net als Simon op zoek naar startersadvies? Ontdek ons gratis aanbod. 

Afbeeldingen

Verhalen

Reageren

Reacties

Velden met een * zijn verplicht.

Anti spam controle *

We gebruiken CAPTCHA als controlemiddel om spam tegen te houden. Vink de checkbox aan om door te gaan. Mogelijk wordt er gevraagd om bepaalde afbeeldingen te selecteren.
 
Een momentje...

0  reacties

Cookie-instellingen