Drie tips voor een professionele website

Julie Naesens 16-12-2021
286 keer bekeken 0 reacties

 

Proficiat met je eigen zaak! Het ondernemen is een avontuur, en dat zal je ondertussen wellicht al ondervonden hebben. Naast een krak zijn in je vak, moet je klanten vinden, je administratie en je sociale media bijhouden, je algemene voorwaarden op punt stellen, zelfstandig moeilijke knopen doorhakken … Kortom, je kan wat tips links en rechts gebruiken. Lees deze hier.

Het belangrijkste kanaal om jouw boodschap te brengen is je website. Natuurlijk wil je dat hij er ‘fancy’ uitziet, maar met welke zaken en wettelijke verplichtingen moet je nog rekening houden? Kamal Kharmach geeft je drie tips voor een professionele website.

Zie je geen video? Accepteer de cookies of ga naar YouTube.

Tip 1: Hallo met wie?
Als verkoper zijn er een aantal regels die je moet volgen voor je website en webshop. Zo moet je als eigenaar van je website makkelijk te bereiken zijn. Voorzie dan ook een contactformulier op je site.
Vermeld je BTW-nummer, je adres en contactgegevens: dat schept vertrouwen!

Tip 2: Vraag toestemming.
Om gerichte marketingacties uit te voeren heb je toestemming nodig van de ontvanger. Zo moeten de bezoekers van je website akkoord gaan met je cookies en wat je allemaal met hun gegevens doet, vooraleer jij hun acties op je website mag volgen.
Stuur ook niet zomaar e-mails! 
Vraag altijd eerst toestemming voor je iemand in je mailinglijst opneemt.

Tip 3: Denk na over de kleine lettertjes
Bij een verkoop zijn de algemene voorwaarden geen overbodige luxe, het is professioneel, het beschermt je en sluit veel onduidelijkheden uit. Zorg dat je klant deze steeds kan raadplegen op je website, net zoals de privacy policy, garantievoorwaarden en betalingswijze.

Afbeeldingen

Juridisch

0  reacties

Cookie-instellingen
Cookie-instellingen sluiten

Cookie-instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.


Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.

Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.

Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.