Hoe stimuleer je mond-tot-mondreclame?

Julie Naesens 16-12-2021
255 keer bekeken 0 reacties

 

Proficiat met je eigen zaak! Het ondernemen is een avontuur, en dat zal je ondertussen wellicht al ondervonden hebben. Naast een krak zijn in je vak, moet je klanten vinden, je administratie en je sociale media bijhouden, je algemene voorwaarden op punt stellen, zelfstandig moeilijke knopen doorhakken … Kortom, je kan wat tips links en rechts gebruiken. Lees deze hier.

Mond-tot-mondreclame wordt steeds belangrijker. Tevreden klanten die jouw bedrijf via mond-tot-mondreclame promoten is één van de beste marketinginstrumenten. Maar, hoe stimuleer je nu mond-tot-mondreclame? Kamal Kharmach geeft je drie tips voor succesvolle mond-tot-mondreclame.

Zie je geen video? Accepteer de cookies of ga naar YouTube.

Tip 1: Hou het eenvoudig
Communiceer op maat van je doelgroep en vermijd vakjargon. Hoe makkelijker jij de boodschap brengt, hoe beter anderen de boodschap kunnen doorvertellen.

Tip 2: Koester positieve reacties
Verzamel de feedback van je klanten en vraag of je dit mag delen op je website en sociale media. Vraag aan jouw klanten om de berichten te liken en delen. Want hun contacten zien dit ook en die van hen ook weer, en positiviteit verspreidt zich sneller dan een virus!

Tip 3: Start bij je website
Om top-of-mind te blijven, communiceer je over jouw bedrijf op zoveel mogelijk kanalen: bericht op Facebook, sticker op je wagen, reviews op Google, of netwerken op events. Via deze kanalen komen jouw potentiële klanten op jouw website. Want alleen op je website krijg je de kans om jouw uniek verhaal te vertellen op de manier dat jij dit wil.

 

Afbeeldingen

Marketing

0  reacties

Cookie-instellingen
Cookie-instellingen sluiten

Cookie-instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.


Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.

Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.

Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.